close
June 17th, 2006
Saturday
I went to Richmond with Kitty and Darren today...
and because Kitty drove us there, I can't remember where I had been...
only remember one of the mall is Aberdeen Centre..
oh...I search on google map, there is another mall - Yaohan Centre..
and...whoo whoo...I drank bubble tea...
so excited~
 
耶~今天Kitty開車載我跟小Darren去列治文的mall逛逛
有Aberdeen跟八佰半2個mall..
然後我喝到珍奶了  酷~
street snaps
mall裡亂拍
Japanese style store
這裡很亞洲,像這家店就取六本木
the right store is  le coq sportif ..
a sporty brand
Richmond looks very asian style
最右邊那家店是公雞牌耶,好久沒看到這牌子了
asian singers CDs
都是我們認識的專輯
CDs store
唱片行
photo studio
照相館
Japanese snacks store
Aji ichiban
優的良品,現在台灣也有
crêpe
可麗餅
crêpe
看起來好好吃
八佰伴
Yaohan Centre
there are so many asian restaurants..
這裡面都是亞洲的餐廳
the food court in Yaohan Centre 八佰伴
 
I ate Singaore chicken rice there..
whoo~ yammy...
我們點了海南雞飯來吃
Pork's blood...
haha...I know it's terrible for western people...
but it's really yummy...
try it !!
豬血 內臟滷味?! 好好粗
但外國人應該覺得很可怕吧
ya~~ my Singapore chicken rice is coming...a
耶~ 我們的海南雞飯來了...
溫哥華的人種多,所以各國餐廳都是那個國家的人開的,食物都很道地
annasui perfumes
安娜蘇香水
haha...
I took a pic of the toilet...
because there is no cover on the top..
我連馬桶都拍,因為沒蓋子耶
接下來都是Aberdeen mall的照片

so many people..
好多人 我忘記那在幹麻,好像是彩妝發表之類的

 
morning glory
toys for kids
賣一下小孩玩具之類的,好多扭蛋
 
sweet factory..
many kinds of candies..
also can find "jelly belly" there..
I like this candy...
賣糖果的店,裡面也有雷根糖
Daiso...
haha...
cheap and nice...
I like to spend time there...
it's a good place to save money...
哈哈 大創 在這邊是2元店,折合台幣60幾塊,比台灣39元貴超多,但還是很好逛
I bought a cup and a cushion..
because my chair is wood..
make my ass so uncomfortable..
another one is foundation of Nuskin...
we also went to the Nuskin Factory today..
not bad..
最後我買了一個杯子跟座墊,因為我房間的椅子是木頭的,
坐到卡撐好痛
然後今天還去了Nuskin工廠,我買了一灌粉底液
還滿好用的,工廠看起來很不傳直銷耶,就是銷售的店面,超大間
the nomber of Kitty's car is so good...
lucky number...
888
means you will earn much money in Mandarin...
kitty的車號超好 發發發
 
 
 
the map of Aberdeen Centre...
Yaohan is also close to here..
地圖,八佰半在上面一點點而北,走路就會到
 
DIARY ON THAT DAY
 
 
June 18  1:07 AM
Richmond.......
Today I went to Richmond with my auntie and cousin......
I'm tired today......
so Good night......
 
 
Mina JJ...I open my bank account in Bank of Montreal......
 
 
劉芬芬御飯糰的娘
    
   衛生棉的英文我朋友幫我查到了,是napkin  
   但很妙,是美式用法,英式是指尿布
   而原本的意思居然是餐巾哈哈
 
我現在又有一個新問題了
 
雙性戀的英文翻譯又查不到了奇摩字典也查不到
我現在都常用奇摩字典查還滿方便
一邊跟人聊天就可以看不懂馬上查
 
然後  因為我下課都在跟妳們聊天 msn
所以我現在要努力  寫日誌跟聊天都儘量用英文了
我英文那麼破所以寫的妳們一定看的懂啦別擔心
 
啊我先睡了哦(真是長舌說要睡了還寫一堆)
arrow
arrow

    ciaogelato 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()