June  23th, 2006
my early dinner at homestay...
when I talk about what I eat at homestay with my Taiwan friends...
they always say, is it really for human?! haha...
couldn't understand why they can eat the rice and chicken nuggets with no sauce..
but the cold noodle is better than others I had eaten at homestay...
it's a little sour...
I think that's because the noodle has sauce in it, make me feel it's not bad...ha..
 
今天早早就吃了晚餐..
今天的晚餐有涼麵,這個涼麵跟台灣的不一樣..
有點酸酸的味道,但還滿好吃的,跟我在homestay吃到的其他食物比起來..
簡直是人間美味~
其他的食物連台灣的朋友看了都問我是給人吃的嗎?!
today I went to Richmond Night Market with Pei-Chi and JJ Hou..
今天的重要行程是去「夜市」
嘿嘿~ 沒想到在加拿大也有夜市吧~
vancouver downtown snaps
先來幾張溫哥華市區的街拍
vancouver downtown snaps
因為跟朋友是在市區見面再一起坐車去列治文夜市
arrived Richmond... so many people.
到了列治文,超多人
all the people is on the way to Night Market
所有看到的人都是前往夜市的
the Night market is Asian style...
這個夜市當然是全然的模仿亞洲夜市才可以這麼的吸引人囉
only open in summer...
而且他只有在夏天才開哦!!
因為冬天會下雪沒辦法開啦,會冷死...
the entry of Night Market
 夜市的入口
pepsi
百事可樂的試飲車
eating time...
大吃特吃的時間到囉!!
goldfish scooping
( = 金魚すくい = 撈金魚)
you can see the vendor in Taiwan and Japan night markets.
連撈金魚都有,是不是超酷
人潮滿滿
 
donuts, periwinkle meat, tea shops
甜甜圈、螺肉、搖搖,是不是很親切
live band...
oops...it's a little...I don't know how to describe it...
anyway...I'm not interested in their performance..
這個樂團...我覺得好像公園在唱歌的老人哦...
一點也不想聽...
Taiwan stinky tofu...
and Xinjiang grill lamb skewer..
台灣臭豆腐、新疆羊肉串
channel m's car
m頻道的採訪車
whoo.. must try it...
stinky tofu...I love it...
althugh it tastes not real Taiwan style...
台灣知名的臭豆腐,一定要捧場他的呀..雖然跟台灣比起來差的遠了...
泡菜也太少了吧..
其實在溫哥華有一間臭豆腐工廠很有名,不過我沒機會吃到他...
因為臭豆腐的製作過程是不符合加拿大法律的..
所以當時是被勒令停業...
curry fish balls and din sum,
Hong Kong style.
 香港口味 咖哩魚蛋跟燒賣 好香哦
red bean cake
紅豆餅,左邊好像是香腸耶 
bubble tea shop...
another must choice..
but you  can drink the bubble tea everywhere in Vancouver
珍奶店...
其實溫哥華到處都喝的到珍奶哦...
所以不一定要在這喝..
我推薦羅伯森街的那間...
although you can drink many kinds of flavors bubble tea in Vancouver..
but I have to say, the original bubble tea is milk tea with bubble...
and it's much better in Taiwan...haha...
 溫哥華的珍奶口味很多,百香果、芒果、草莓....都放進珍珠來賣...
但還是台灣的好喝~
Hong Kong green tea...
but I took the pic just because of  Andy Lau...
haha...I'm his fans when I was a kid...
he is the same age as my mom...
道地綠茶,我只是為了拍華仔啦
many people...and you can see the people from different countries..
超多人的,各國人都有...
on the bus...
wanna take the night view..but not clear..
坐公車回家的路上,本來要拍外面的夜景 但拍不太出來
 my homestay..
到家囉~ 這就是我住的地方,二樓的小窗就是我房間..
 
 
info for Richmon Night Market
12631 Vulcan Way, Richmond
diary on that day
 
 
 
June 23   4:48 PM
臭臭臭
這兩天中午我都跑去TV room站著吃飯 一邊看吶
然後我朋友 就問我喜番soccer嗎?
我就說一點點  只是因為我朋友喜番 所以我會看
恩 這裡讓人感受不同是因為各種族都有
像今天是 泡菜對switzland...
這裡剛好這兩種人都有
看電視時 就聽到韓國人跟瑞士人在對叫
很funny....
昨天好像是Brazil吧…
回家在路上 看到有人一路開車拿著國旗一直叫
支持的路人看到也跟著叫
超妙的
 
另外我跟妳說我們這禮拜新來一個日本人
口臭很重
是女生  我跟她講話 講到「我的肺都黑了」哈哈
宋岳庭的歌詞  哈哈
 
 
host father跟我說Korea輸了,0:2
真糟
Jung他們心情一定很不好
中午在看soccer
A Korea girl told me....Many Korean went to A nave in Metrotown to look soccer game ...
 
yesterday..my teacher, Matthew, gave me a DVD from Hong Kong...It's a horror movie.....
called "The eyes"......Cantonese pronunciationt with English words.....it's useful for my English....
after I saw the movie.....I detected that the movie is "見鬼"... haha......
it's funny.......
and my classmate, Mami, came to my homestay to look the movie.....
 
 
today's 每日一字 is 臭豆腐:
stinky tofu.....
 
 
see u.......every body...
arrow
arrow
    全站熱搜

    ciaogelato 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()